Evgenia Kovaleva

Idag vill jag fira alla som inte kan fira sin födelsedag

Idag är det min födelsedag dock känns det inte som det för det är måndag och vi har en ny vecka framför oss. A är på jobbet och kommer inte hem förens på lördag, så inget födelsedagsfirande idag. Vi ska fira mig och min mamma som fyllt år den 21 så det ser jag fram emot faktiskt. Tycker inte att det känns som att man fyller år om man inte firar med tårta, blommor och vänner samt familj runtomkring. Det är det som gör en födelsedag hel tycker jag. Dock inser jag nu att det är så synd om dem som inte kan fira av olika skäl, så som dålig ekonomi, man kanske inte har en familj eller vänner. Jag märker själv att man blir så uppjagad vid sådanna olika tillfällen då socialamedier har en så stor betydelse idag. Vi blir ständigt jagade av det "perfekta" livet som visas i flöderna, oavsett om man kanke vet innerst inne att allt man ser inte behöver vara sant. Jag är så otroligt tacksam över att få fira min födelsedag varje år! Därför vill jag idag fira alla som inte kan fira sin födelsedag, kom ihåg att det inte är det viktigaste i livet. Det vitigaste är att man har en god hälsa, tak över huvudet och mat på bordet. Samt att man omringar sig med personer man tycker om, personer som gör en glad och uppskattar en oavsett vad. 

Ett stort grattis till er alla, ni är perfekta precis som ni är! Hurra Hurra Hurra Hurraaaa!

Bild lånad från weheartit!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress