Evgenia Kovaleva

Fajitas med kyckling - snabbt och enkelt

För någon vecka sedan hade jag inte så mycket råvaror kvar hemma. Det jag hittade var kycklingfilé, tortillabröd, paprika och lite sallad. Jag skar kycklingen i tärningar stekte den tillsammans med tacokrydda, när kycklingen nästan var klar la jag i pakrikan som jag hade strimlat, rörde runt och lät det steka tills kycklingen var färdig. Under tiden slängde jag ihop en snabb sås på creme fraiche, vitlök, salt, peppar, chili flakes och lite vatten för att den inte skulle bli så fast. 

Sedan la jag bara ut salladen på tortillabrödet på med kycklingen/paprikan toppade med såsen och så var min lunch klar. Det blev väldigt gott och gick super snabbt att laga och det bästa utav allt är at man inte behöver så mycket ingredienser. Ni borde testa! 🌯

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress